ליצמן מדבר לראשונה על גור: "אין לאף אחד מושג איך הם מתנהגים"

כל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה
ישראל פריי 9 Comment on ליצמן מדבר לראשונה על גור: "אין לאף אחד מושג איך הם מתנהגים"

שר הבריאות יעקב ליצמן מתייחס לביקורת שסופגת החסידות אותה הוא מייצג, ותוקף את מבקריה: "שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד" • עוד בראיון: מיהו הח"כ מ'יש עתיד' שזוכה לקבל ציון 'יהודי טוב'?

ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
כל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוא רגיל להתראיין בנושאים פוליטיים ובענייני משרדו, אך נדירות הפעמים בהם שר הבריאות והאיש החזק ביהדות התורה פותח צוהר למתרחש בתוך קהילתו החסידית.

בראיון מיוחד ל'מאקו', מתייחס יעקב ליצמן לאורחות חיי חסידי גור, והודף את הניסיון לחטט בחיי החסידים. "אין לאף אחד מושג איך מתנהגים חסידי גור", הוא אומר ומגיב לטענות שמוטחות בחסידות, "כל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה. שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד".

ליצמן המשיך: "אחוז הגירושים אצלנו נמוך מאוד. אז זה לא עניין שלכם איך אנחנו מתנהגים. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם לאחרים".

המראיינת תחיה ברק, סוקרת בהרחבה את הקריירה הארוכה של ליצמן בפוליטיקה, ומציינת כי "לאורך הראיון, הוא מזכיר שוב ושוב את עניין הפופולריות הגואה שלו, מבסוט ממנה מאוד. אפילו כשמדברים על ביטול תוכנית הליבה בבתי ספר החרדים, הוא עונה "אם הייתי לומד ליבה, לא הייתי פופולרי".

באופן מסורתי כמעט, נהנה ליצמן לחבוט בקודמתו בתפקיד, וביו"ר מפלגתה: "גרמן ביטלה טיפולי שיניים חינם, אני החזרתי. השארתי כסף, 80 מיליון שקל כדי להרחיב את הרפורמה ולהחיל אותה עד גיל 14. לא יודע למה היא לא השתמשה בכסף. אולי היא חשבה שרק לילדים חרדיים יש שיניים ולילדים חילונים אין שיניים. גרמן ביטלה פלואור, החזרתי. לא הבנתי מה היא עשתה פה חוץ מלהקים את ועדת גרמן".

כשהוא נשאל על יאיר לפיד, זה ששואף להיות ראש ממשלת ישראל, עונה ליצמן בציניות: "נו, ואני רוצה להיות הנשיא הבא של ארצות הברית. בא בנאדם, הפך לשר אוצר, לקח את הציבור החרדי כאג'נדה והרס אותו. אין משרד ממשלתי שלפיד לא הרס את הציבור החרדי בתוכו. אנחנו עוד מלקקים את הפצעים. עוד לא הצלחנו להחזיר את המצב למה שהיה לפני שנכנס".

"יש ח"כים מיהדות התורה שמדברים איתו, אני לא. אני לא אומר לו שלום במסדרון. הוא השפיל וביזה את הציבור שלי. אמא שלי זיכרונה לברכה הייתה אומרת לי 'תחפש לך חברים טובים'. אז הוא לא טוב ולכן הוא לא חבר שלי. אבל שתדעי שאני לא ככה עם כל חברי יש עתיד. מאיר כהן הוא יהודי טוב".



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    נהסטייפלר יצא נגד תקנות גור בחריפות רבה

  2. 8

    כשאין קשר בין בעל לאישתו, באמת אין צורך להתגרש…..

      1. כן, אני נשואה. כשבעל לא קורא לאישתו בשם שלה, זה רק דוגמה למה שהתכוונתי. קשר נפשי.
        אוקי, קבל תיקון: כשאין קשר נפשי בין בעל לאישתו באמת אין צורך להתגרש… אמנם לא רבים, אבל גם לא ממש קשורים.

        1. מעניין מאוד שבגמרא מוזכר שהאמוראים הקדושים גם לא קראו את נשותיהם בשמם כמו לדוגמא הגמרא הידועה של "מעולם לא קראתי לאישתי אישתי אלא ביתי וכו' …… את משתייכת אולי לקבוצת נשות הכותל ?…… ליכי ותעשי אצלך קודם כל קצת בדק בית לפני שאת מתקיפה חסידות כזו מפוארת

          1. התקפה בתור הגנה?
            קריאה בשם זו רק דוגמה, ולא כדאי להכינס למה כתוב בגמרה, כי הרוב נהגו אחרת ודי לחכימא.
            החסידות אמנם מפוארת אבל לא בקטע הזה.
            יש להם תקנות מאד מחמירות ואין על זה וויכוח. מי שגדל ככה שיערב לו, ויצליח, אבל לא לחינם הם היחידים שנוהגים כך. אלו תקנות קשות וכמעט כל גדו"י חושבים אחרת.

            משתמש אנונימי (לא מזוהה)
        2. 'אשת הכותל' אחת ליכי תעשי אצלך בדק בית לפני שאת מתקיפה….

  3. 7

    כמה אחוזים בגור מקיימים את התקנות?????

    1. אותם אחוזים של בעלי האייפון בשאר הקהילות…..וד"ל